Life is unpredictable
Karangan Manusia Links Credit Assalamualaikum & haiii. Selamat menjejakkan kaki ke sini. Nanti dah keluar jangan segan datang jenguk lagi k ^__________^
petua hilangkan gastrik atau angin
Thursday, July 2, 2015 | 0 comments
perghhh title dah macam apa. 'petua' hahaha

takde lah, serius cuma nak kongsi pengalaman. biasanya orang yang ada gastrik confirm angin, tapi tak semestinya orang yang angin tu ada gastrik. get it? bukan hangin nak mengamuk tu tau. aku dikategorikan atau ditakdirkan dua dua ada..

apa beza gastrik dgn angin ? aku pun tak reti nak explain. gastrik lagi teruk kot, kalau dah kena masuk makanan pun tak rasa apa. angin pulak dia rasa macam ribut taufan dalam perut. propa tak ayat.. kalau aku sendiri la, angin tu bila makan benda terlarang. halalan toyyiban tapi tak boleh dimakan. kebanyakannya buah dgn sayur lah. emm contoh macam nangka, tembikai, banyak lagi tapi tak ingat dah. benda tak boleh makan tu la yang aku nak makan masalahnya, sadis betul. kadang2 aku tibai je sesuka hati secukup rasa, kalau kena lepas tu pandai la tanggung kan. tapi bukan semua orang tak boleh makan macam yg aku cakap tu, depends atas orang. lain orang lain la kot tahap dia, boleh makan ke tak. padia ayat dah berbelit nak mampuih ni

okeh, so tips dia kalau dah masuk angin tu kan., cuba amalkan minum air suam+madu
boleh cuba tiap pagi atau sebelum tido. walaupun aku kongsi tips ni, aku tak istiqamah pun muehehe. aku minum on the spot je kalau rasa tu datang. at the same time sapu jugak minyak angin. alhamdulillah lega.

sebelum minum tu bacalah bismillah, doa, selawat & niat mintak Allah sembuhkan. insyaAllah menjadi. kalau buat sekali still belum ok, cuba minum kerap sikit ye. selamat beramal!

setiap penyakit ada penawar dengan izinNya
Older Post | Newer Post