Life is unpredictable
Karangan Manusia Links Credit Assalamualaikum & haiii. Selamat menjejakkan kaki ke sini. Nanti dah keluar jangan segan datang jenguk lagi k ^__________^
andai ini Ramadhan terakhirku..
Sunday, August 4, 2013 | 0 comments


satu perasaan yg tak dapat nak digambarkan dengan kata2..

sebak, tak pernah sampai tahap macam ni. bukan sekali, bukan dua kali tapi berkali kali. mungkin 'peringatan' datang tanpa sedar

"Wahai Pemilik jiwaku, andai ini Ramadhan terakhirku, izinkan aku menadah tangan memohon keampunan daripadaMu. Andai ini Ramadhan terakhirku, bantulah aku menuju jalan yang penuh dengan keberkatanMu. Andai ini Ramadhan terakhirku, izinkan aku mengenali kekasihMu, Muhammad bin Abdullah. Andai ini Ramadhan terakhirku, izinkan aku menatap wajah kedua ibu bapaku, izinkan aku berbakti kepada mereka sebagaimana mereka telah membesarkan anak mereka sejak kecil, izinkan aku meluahkan kasih dan sayang kepada mereka. Andai ini Ramadhan terakhirku, bantulah aku mencipta kebahagiaan bagi mereka, izinkan aku mengukir senyuman di wajah mereka.. Andai ini Ramadhan terakhirku, berilah aku kesempatan memohon kemaafan daripada manusia yang telah aku lakukan beribu kesalahan, aku hanyalah seorang pendosa. Sebelum mata ini tertutup buat selama-lamanya, jauhkanlah ia daripada pandangan yang mengundang fitnah. Sebelum mata ini tertutup..... "


Saya, Nurul Farahana menyusun sepuluh jari memohon maaf kepada setiap individu yang sedang membaca nukilan ini andai ada salah silap, tersalah kata, terguris perasaan. Salam 10 terakhir Ramadhan. Salam aidilfitri. moga sentiasa mendapat rahmatNya di dunia dan akhirat. aaminnn :)

Jika dipanjangkan umur, moga bertemu Ramadhan akan datang insyaAllah .

Assalamualaikum .
Older Post | Newer Post