Life is unpredictable
Karangan Manusia Links Credit Assalamualaikum & haiii. Selamat menjejakkan kaki ke sini. Nanti dah keluar jangan segan datang jenguk lagi k ^__________^
tak kenal maka tak cinta
Tuesday, January 8, 2013 | 0 comments
assalamualaikum rakyat jelata. apa khabar kalian? ehehe

sebelum saya merepek panjang mengela, jom lah kita straight to the point. can you see the point. let me show youuu. saya sepesifik kan je lah manusia yang saya kenali tu dengan huruf. si A ke si B ke sampai lah si Z. bergantung kepada jumlah manusia dalam cerita ni

situasi pertama :
si A bercerita dengan saya tentang si B, hmm dia tu pernah macam tu pernah macam ni

situasi kedua :
si C bercerita dengan saya tentang si D, dia pernah bla bla bla

orang yang berbeza, cuma isi ceritanya lebih kurang sama. masa dengar tu memang lah terkejut sebab berdasarkan luaran mereka tu tak nampak pun macam yang diceritakan. tapi masa tu saya kenal mereka macam tu je dan mereka mungkin tak kenal saya pun. tak tahu lah kenapa si A dan si C bercerita pasal mereka, hilang ingatan dah. saya pun simpan je lah apa yang saya dengar. nak percaya takut benda tak betul, taknak percaya takkan lah kawan kita tipu? hmm. tak lama lepas tuuuuuuuuu, baru lah saya berkenalan dengan si B dengan si D atas urusan tertentu. you know what, bila kenal lama lama baru lah tau hal sebenar. eh, bukan lah saya pergi tanya dekat diorang! tapi kita boleh tengok sendiri tak mungkin diorang buat benda tu. macam langit dengan bumi. atau kalau betul pun mana tau diorang dah berubah kan..

sekarang ni, bukan nak fokus dekat benda yang diorang buat atau tak tu. tapi khabar angin yang kita dengar selagi tak nampak dengan eyeball sendiri atau bukti yang kukuh, abaikan je lahh. jangan cepat percaya :)

tak baik judge orang yang kita belum kenal. tak kenal maka tak cinta 


Older Post | Newer Post