Life is unpredictable
Karangan Manusia Links Credit Assalamualaikum & haiii. Selamat menjejakkan kaki ke sini. Nanti dah keluar jangan segan datang jenguk lagi k ^__________^
:)
Sunday, July 29, 2012 | 0 comments
assalamualaikum :)
alhamdulillah hari kesembilan dah puasa. rasa macam baru je lagi start puasa kan

k entry kali ni saya nak cakap topik yg serius sikit. kalau ade pape yg loyer buruk tu anda dibenarkan untuk menarik telinga saya, tu pun kalau dapat tarik la :p

tapi sebelum tu, jangan label saya alim. sebab benda ni sepatutnya semua orang Islam tahu. lagi pun saya sendiri dalam proses nak baiki apa yg patut. takde kena mengena dengan alim ke tak. sekadar perkongsian ilmu, oke? sape rase diri dia comel kena jawab OK kuat2..


taknak cakap banyak, boleh cuba faham sendiri carta kat atas tu~
cuma nak fokus part sepupu dengan pakcik sabit. hmm selama ni jahil. tak tahuuu. mula faham betul2 pasal ni dalam tahun lepas. tu pun tak start berubah lg :| well dah jadi kebiasaan, i mean memang majoriti perempuan pakai tudung kat luar tapi kalau time kat kampung balik ramai2 tu kan, nak nak pulak org Melayu. tak label orang lain, tunding jari dekat diri sendiri ni ha. and saya sebelum ni tak pernah terfikir pun boleh kawen ngan sepupu, serius! sebab kita rapat dengan sepupu macam adik beradik dah. erk jahil nye lahh. since hujung tahun lepas dah mula step by step. tak full lagi but alhamdulillah im trying.. soon im going to get a brother in law. bukan setakat dekat kampung, dalam rumah sendiri pulak. do pray for me

fyi, berdasarkan pengalaman orang2 yg saya interview, memang susah nak mula. banyak sangat dugaan nye. tapi nak buat macam mana kan, nak taknak memang tanggungjawab. diorang pesan, banyakkan bersabar :) insyaAllah.. saya memang salute lah diorang tu semua. so strong!

wait. andai kata lah awak dah betul2 perfect bab aurat ni alhamdulillah. tapi kita jangan pulak nak kutuk orang yang tak tutup aurat tu semua. mana tau kalau Allah bukak pintu hati diorang berubah jauh lebih baik dari kita. yg penting, doa untuk semua orang dan diri sendiri ~
hahahaha. pun boleh :)

Older Post | Newer Post